Snad každému řidiči už někdy na předním skle přistál drobný či větší kamínek. Ne vždy po sobě zanechá taková kolize stopu a ve většině případů už dnes servisy dokáží malá poškození zacelit tak, že původní zásah pak ani nenajdete. Někdy ale sklo praskne a je nutné jej vyměnit. Prokázat zavinění od jiného řidiče je komplikované. Proto se pojištění skel stalo v posledních letech běžnou součástí balíčku autopojištění.
Přední sklo na nejběžnější Škodu Fabia stojí od necelých dvou tisíc až po několik tisíc korun. Cenu zvyšuje vytápěné nebo barevně tónované sklo. Dilema, jak správně zvolit výši pojištění, klientům Allianz odpadá. Limit pojistného plnění odpovídá obvyklé ceně vozidla těsně před případnou havárií.
„Praxe je taková, že každému řidiči při uzavírání havarijního pojištění doporučíme, aby si pojištění skel sjednal,“ říká Jana Pitáková z Allianz. Limit plnění pojistné události je pak spojený s jeho konkrétním vozidlem a případně sjednanou spoluúčastí. „Allianz tak uhradí celkové náklady na opravu či výměnu poškozeného skla, a to za předpokladu, že klient využije servisní síť Allianz pojišťovny,“ upřesňuje Jana Pitáková.
„V minulosti jsme se setkávali s tím, že majitel auta skutečnou cenu autoskla nedokázal přesně odhadnout, ale s naším novým autopojištěním tento problém odpadá,“ doplňuje Libor Beran z oddělení likvidace Allianz.