Běžnou a hojně využívanou součástí pojištění se v posledních letech stávají asistenční služby. Na odtah nepojízdného vozidla si řidiči pomalu zvykají, podobnou službu mohou využít i cyklisté. Stále více klientů Allianz ale v poslední době využívá i asistenčních služeb spojených s pojištěním domů a bytů. Zabouchnuté klíče a následný zásah zámečníka je jen jednou z mnoha asistencí, které jsou samozřejmostí. Stále více lidí si sjednává i odbornou pomoc v oblasti výpočetní techniky.
„Naši klienti se mohou obrátit na asistenční linku Allianz pojišťovny, kde je operátoři vyslechnou a jejich požadavek předají specialistovi v asistenční službě, který pomůže problém s počítačem vyřešit,“ popisuje metodik pojištění Josef Šrut.
Asistenční služba vyjde na 200 korun ročně a pojistník za to získá celkem dva zásahy, každý v hodnotě do čtyř tisíc korun. Mezi nejčastější pomoci patří odstranění chybové hlášky, obnova dat, zapomenuté heslo nebo odvirování počítače.
„Klient tak získává nepřetržitou podporu a nemusí nutně v případě problémů počítač zabalit a odvézt do opravny nebo volat specialistu, který by přijel přímo na místo. Pomoci umíme samozřejmě jen se softwarovými problémy, nikoliv s tím, když se někomu rozbije klávesnice nebo třeba pevný disk,“ dodává Josef Šrut.
Nejčastěji řeší asistenční služba prostřednictvím vzdáleného přístupu napadení počítače virem po otevření závadné přílohy v mailu. Někdy se IT specialisté setkávají i s úsměvnými úkoly. Stává se, že volají klienti, kterým se ztratily důležité soubory. První cesta odborníků pak vede do koše, kde se skutečně 90 procent postrádaných souborů obvykle nachází.