Rok po uvedení na trh jezdí s autopojištěním Allianz podle ujetých kilometrů více než 100 tisíc nových klientů. Fotky od nich jsou překvapivě velmi kvalitní.

Autopojištění Allianz s cenou podle ujetých kilometrů bez povinnosti vozit sledovací telematickou jednotku je na trhu rok a od té doby jej má více než 100 tisíc klientů. Pokud majitel vozu jezdí málo, platí nižší sazbu pojistného. Jeho míra rizika je totiž nižší. Řidiči tak šetří a Allianz touto cestou získává nový stabilní kmen klientů, kteří způsobují méně pojistných událostí.

Povinné ručení i havarijní pojištění Allianz začíná od pěti tisíc kilometrů a stoupá až do hodnoty 50 tisíc. Zahrnuje tím pádem i průměrný nájezd českých řidičů, což je 10–15 tisíc kilometrů. Do budoucna pojišťovna připravuje snížení horní hranice na 25 tisíc kilometrů a výš.

„Pojištění by mělo vycházet z individuální rizikovosti řidiče. Kolik je mu let, kde bydlí, kolik už zapříčinil nehod – a když tohle všechno zanalyzujme, tak dokážeme spočítat i to, jaké riziko představuje na jeden kilometr. Zjistili jsme, že jsou řidiči, jejichž riziko na kilometr je deset haléřů, a jiní, jejichž riziko na stejný úsek je koruna,“ říká předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad.

Přes 60 procent řidičů si zvolilo nejnižší nájezd do 5000 km ročně. Do 10.000 km se jich vešlo už 90 procent. A jak po roce provozu vypadá jejich tipování? Zhruba 45 procent jich zvolilo variantu s takovým počtem kilometrů, který skutečně najeli. Kolem 20 procent zadalo vyšší nájezd, takže těm bude Allianz pojistné vracet. A zbytek, který najel víc, naopak pojistné doplatí.

„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ vysvětluje ředitelka autopojištění Allianz Veronika Hašplová a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky. Jediným důkazem o ujetých kilometrech je fotografie tachometru, kterou klient jednou ročně pošle pojišťovně. „Všechny fotky procházejí analýzou u externího partnera a až na jednu úpravu na fotoshopu zatím byly v překvapivě dobré kvalitě,“ dodává Hašplová.